Näytetään tekstit, joissa on tunniste tapahtumat. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste tapahtumat. Näytä kaikki tekstit

torstai 4. toukokuuta 2017

Kirppistely maistuu puulta.

Viime aikoina olen kirppistellyt vähemmän, vaikka onhan kirpputoreilla tullut tuhlailtua tunti jos toinenkin esimerkiksi silloin, kun lapset ovat harrastuksissa. Sellaisella innolla kuin parhaimpina aikoina, en ole ihan varta vasten lähtenyt kiertämään kirppiksiä. Tällainen suvantovaihe on varmasti ihan hyväkin asia.  Jos lähden kirpputorilta tyhjin käsin, ajattelen, että ihanaa ettei tällä kerralla löytynyt mitään!

Tavaraa tuntuu olevan liikaa joka paikassa, mutta silti olen tosi huono vähentämään tavaraa. En välttämättä luokittelisi sitä himohamstraukseksi, en vain jaksa nähdä vaivaa viedäkseni tavaroita kirppikselle tai myydäkseni Facebookin ryhmissä. Kesän tullen täytyy ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä pöydän kanssa myymään johonkin tapahtumaan ylimäärät pois. Säästyy etukäteen hinnoittelusta, ilmoitusten tekemiseltä ja saa ehkä muutaman killingin taskun pohjalle.

Vuosi sitten osallistuin Siivouspäivään ja se oli todella kiva kokemus. Seuraava siivouspäivä on muuten jo muutaman viikon päästä eli lauantaina 27.5. (Lue lisää siivouspäivästä).




Mutta onhan tuossa tullut tehtyä ostos jos toinenkin. Kummasti silmät kiinnittyy aina samankaltaisiin tavaroihin, ja nyt on menossa puuta ja heinää vaihe. Minua viehättää tällä hetkellä tosi paljon rento ja boheemi, luonnonmateriaaleista kerätty tyyli. Paljon kasveja ja erilaisia koreja, juuttia ja puuta. En nyt ole laittamassa koko sisustusta uusiksi, mutta ehkä kaipaan jotain pientä kodikkuutta rikkomaan suoralinjaisuutta.


















Nyt kuitenkin kiinnostelee puutarhahommat ja pihan siivous enemmän kuin sisällä istuminen, 
nautitaan auringosta ja lämmöstä niin kauan kuin sitä taas riittää!


maanantai 12. syyskuuta 2016

Habitaren herkkuja.


Wuhuu, pääsinpähän minäkin käymään Habitaressa. Vähän tuli extempore lähtö kun sainkin liput henkilöltä joka ei itse päässytkään. Kävin siis tänä vuonna Habitaressa ensimmäisen kerran, sillä aikaisemmin olen muistaakseni aina ollut töissä.
Tapahtuma oli ihan jees kaikinpuolin, väkeä riitti vielä sunnuntainakin, varsinkaan valokuvauksesta ei tahtonut tulla mitään kun yritti rajata vieraita ihmisiä pois ruudulta. Osa myyjistä alkoi selkeästi olemaan aika väsyneitä monen päivän messuilun jälkeen.
Itselläkin alkoi jaloissa tuntua korkkareilla kävely jo muutaman tunnin jälkeen ja taisi joku osio jäädä käymättäkin kun tuntui ettei pääse enää omin voimin takaisin autolle. Pitäisi varmaan useammin ulkoiluttaa korkkareita...

Ensin kierreltyäni tillbehöri- puolella olin vähän että joo, ihan kivoja juttuja, kunnes löysimme ihanalle Garage- esittelypisteelle. Siis aivan mahtavaa. Todella onnistunut esillepano, täydellisiä tuotteita ja kasveja sekä se lastulevy. Niin hieno.
En tiedä mikä tuossa levyssä on, mutta se kiehtoo joka kerta kun joku on osannut käyttää sitä oikein. Ajattelin nyt ihan tosissaan koittaa sitä myös kotona, saahan sen pois jos siltä tuntuu.








Toinen lempparini iski silmää Habitatin osastolta. Eri materiaalien ja värien käyttö täydellisessä tasapainossa ilman että näyttää sillisalaatilta. Ja se että on niitä värejä.

Toinen missä värejä oli uskallettu käyttää oli tietysti Tikkurilan osasto. Siellä oli myös saatu kiva fiilis luotua väreillä ja erilaisilla materiaaleilla.

Habitat

Tikkurila

Tikkurila
Ideoita tarttui paljon mukaan, materiaa ei niinkään. Plan B:n vanhoista mainoksista tehdyt kyltin olivat hauskoja, ja näitä olisi helppo tehdä itsekin. Ei välttämättä edistä myyntiä tuo "Onko teillä varaa tuhlata?"-kyltti.

Ja kaikkien aikojen joulukuusen(männyn)jalka- keksintö. Miten hieno ja yksinkertainen idea! Ei meillä muutenkaan muisteta joulukuusta kastella, jos joku sitä kastelua miettii.


Plan B



No sitten se Antiikki- puoli. Huh. Astioita vaikka millä mitalla ja oli uutta ja vanhaa ja sitä ja tätä. Ja hinnat olivat tietenkin messuhinnat. Yritin kovasti bongata niitä Pentikin kynttilänjalkoja jotka ovat Facebookissa ihastuttaneet ja vihastuttaneet ihmisiä, mutta harmikseni en nähnyt ainuttakaan. Ilmeisesti nopeammat olivat jo ehtineet apajille.

Muutamia kuvia sain räpsittyä kivoista esillepanoista. Tällä kertaa mukaan ei tarttunut muuta romua kuin hyväkuntoinen vanha matkalaukku, joka tulee käyttöön. Siis ihan matkustelu- käyttöön.