Näytetään tekstit, joissa on tunniste siivous. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste siivous. Näytä kaikki tekstit

torstai 4. toukokuuta 2017

Kirppistely maistuu puulta.

Viime aikoina olen kirppistellyt vähemmän, vaikka onhan kirpputoreilla tullut tuhlailtua tunti jos toinenkin esimerkiksi silloin, kun lapset ovat harrastuksissa. Sellaisella innolla kuin parhaimpina aikoina, en ole ihan varta vasten lähtenyt kiertämään kirppiksiä. Tällainen suvantovaihe on varmasti ihan hyväkin asia.  Jos lähden kirpputorilta tyhjin käsin, ajattelen, että ihanaa ettei tällä kerralla löytynyt mitään!

Tavaraa tuntuu olevan liikaa joka paikassa, mutta silti olen tosi huono vähentämään tavaraa. En välttämättä luokittelisi sitä himohamstraukseksi, en vain jaksa nähdä vaivaa viedäkseni tavaroita kirppikselle tai myydäkseni Facebookin ryhmissä. Kesän tullen täytyy ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä pöydän kanssa myymään johonkin tapahtumaan ylimäärät pois. Säästyy etukäteen hinnoittelusta, ilmoitusten tekemiseltä ja saa ehkä muutaman killingin taskun pohjalle.

Vuosi sitten osallistuin Siivouspäivään ja se oli todella kiva kokemus. Seuraava siivouspäivä on muuten jo muutaman viikon päästä eli lauantaina 27.5. (Lue lisää siivouspäivästä).




Mutta onhan tuossa tullut tehtyä ostos jos toinenkin. Kummasti silmät kiinnittyy aina samankaltaisiin tavaroihin, ja nyt on menossa puuta ja heinää vaihe. Minua viehättää tällä hetkellä tosi paljon rento ja boheemi, luonnonmateriaaleista kerätty tyyli. Paljon kasveja ja erilaisia koreja, juuttia ja puuta. En nyt ole laittamassa koko sisustusta uusiksi, mutta ehkä kaipaan jotain pientä kodikkuutta rikkomaan suoralinjaisuutta.


















Nyt kuitenkin kiinnostelee puutarhahommat ja pihan siivous enemmän kuin sisällä istuminen, 
nautitaan auringosta ja lämmöstä niin kauan kuin sitä taas riittää!


lauantai 12. marraskuuta 2016

Lumipesu.

Täällä satoi lunta kolme päivää taukoamatta. Kolme päivää meni siis tasan lumitöissä, mutta kun pääsin irroittautumaan lapionvarresta, oli aika antaa lumipesu kahdelle suurimmalle villamatolle. Matot lensivät hankeen. Lumi oli juuri sopivaa puuterilunta, jossa oli hyvä potkia ja talloa mattoja niin paljon kun reisistä lähti. Toisaalta käy ihan hyvästä urheilusuorituksesta tuollainen paksuissa talvivaatteissa ja kömpelöissä kengissä ähkiminen, kun lunta on enemmän kuin polveen saakka. Aurinkokin päätti käydä näyttäytymässä!















Ihanan helppoa, lapsetkin innostuivat tallomaan mattoja. Lopuksi riitti kun tamppasi lumet pois, puuterilumi ei kastellut eikä taarttunut kiinni. Vähän aikaa vielä tuuletusta ja simsalabim, matot olivat fressejä kun kannoin ne sisälle. Vielä olisi useampi pienempi villamatto samaa käsittelyä vailla.