Ihanan helppoa, lapsetkin innostuivat tallomaan mattoja. Lopuksi riitti kun tamppasi lumet pois, puuterilumi ei kastellut eikä taarttunut kiinni. Vähän aikaa vielä tuuletusta ja simsalabim, matot olivat fressejä kun kannoin ne sisälle. Vielä olisi useampi pienempi villamatto samaa käsittelyä vailla.
Näytetään tekstit, joissa on tunniste tekstiilit. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste tekstiilit. Näytä kaikki tekstit
lauantai 12. marraskuuta 2016
Lumipesu.
Täällä satoi lunta kolme päivää taukoamatta. Kolme päivää meni siis tasan lumitöissä, mutta kun pääsin irroittautumaan lapionvarresta, oli aika antaa lumipesu kahdelle suurimmalle villamatolle. Matot lensivät hankeen. Lumi oli juuri sopivaa puuterilunta, jossa oli hyvä potkia ja talloa mattoja niin paljon kun reisistä lähti. Toisaalta käy ihan hyvästä urheilusuorituksesta tuollainen paksuissa talvivaatteissa ja kömpelöissä kengissä ähkiminen, kun lunta on enemmän kuin polveen saakka. Aurinkokin päätti käydä näyttäytymässä!
Ihanan helppoa, lapsetkin innostuivat tallomaan mattoja. Lopuksi riitti kun tamppasi lumet pois, puuterilumi ei kastellut eikä taarttunut kiinni. Vähän aikaa vielä tuuletusta ja simsalabim, matot olivat fressejä kun kannoin ne sisälle. Vielä olisi useampi pienempi villamatto samaa käsittelyä vailla.
Ihanan helppoa, lapsetkin innostuivat tallomaan mattoja. Lopuksi riitti kun tamppasi lumet pois, puuterilumi ei kastellut eikä taarttunut kiinni. Vähän aikaa vielä tuuletusta ja simsalabim, matot olivat fressejä kun kannoin ne sisälle. Vielä olisi useampi pienempi villamatto samaa käsittelyä vailla.
tiistai 23. elokuuta 2016
Syksy.
Nyt on syksy.
Kalenteri näyttää vasta vähän yli elokuun puolenvälin, mutta haaveet kesän lämpimistä ilmoista alkaa hiipua, eikä yhtään lohduta tieto siitä että seuraavat kahdeksan (8) kuukautta tulee olemaan tätä samaa kuraa ja märkaa. Eilisestä toukokuuhun asti ykkösasusteeni tulee olemaan villasukat.
Toisaalta, alkaa näkemään kodin taas uudessa valossa. Tekstiilit, jotka vielä muutama hetki sitten näyttivät tunkkaisilta, ovat nyt tunnelmallisen kutsuvia, lämpöä huokuvia. Monia remontointi ideoita pyörii mielessä, ja nyt kun ei tarvitse pihalla viihtyä niin niiden toteuttaminenkin onnistuu todennäköisemmin.
| Retroperintölakanat isoäidiltä sopivat syksyyn. |
Muuten, siitä kolmenkympinkriisistä, loppuviimein se osui minunkin kohdalleni ja tein kriisipäissäni radikaaleja muutoksia elämässäni. Niistä myöhemmin lisää... :)
maanantai 15. elokuuta 2016
Pitkästä aikaa.
Siitä onkin jo aikaa kun olen viimeksi kirjoitellut mitään... Silloin tällöin kun on ollut aikaa, olen kyllä lueskellut muiden blogeja, mutta on tainnut olla ihan yleinen moodi että kesällä ei niin kauheasti ehdi kirjoittelemaan. Itselläni kesä on ollut sesonkiaikaa töissä, lomat ovat menneet reissatessa ja nyt, yhtäkkiä onkin syksy. Näkikö kukaan mihin se kesä meni?
No, jokatapauksessa, tässä suurinpiirtein kohokohdat tältä kevät-syksy ajanjaksolta :
Se jännittävä kolmenkympin rajapyykki ohitettiin jo keväällä. Ei mikään bigdeal. Ei kriisiä (vielä tässä vaiheessa).
Mökkiä (KLIK) ei vielä alettu enempää remontoimaan, ei ole ollut aikaa eikä rahaa.
Täytyykin tehdä sen kunnostustarpeista joku lista esille jossain vaiheessa. Sen verran kuitenkin huushollasin että olemme voineet muutamia kertoja olla leikkimässä mökkiläisiä omalla mökillämme. Oli kyllä niin mukavaa!
Kirppiskiertelyt ovat keskittyneet lähinnä hamstraamaan tavaraa juurikin sinne mökille. Nyt syksyllä voi alkaa taas keskittymään kodin laittamiseen, suuria suunnitelmia on jo :)
Ehkä viimeisin ns.löytö oli vanhat juomalaatikot, jotka ostin isotädiltäni. Maksoin niistä kyllä ihan hyvän hinnan, mutta näitä kun ei tahdo enää mistään saada.
Ehkä ainut, eikä niin kummoinenkaan "projekti" jonka olen saanut valmiiksi, on nämä helposti kuivuvat ja muutenkin ihan kivat pyyhkeet. Tai siis niistä tuli pyyhkeet. Eli ostin jo joskus keväällä alennuksesta (2e/kpl) useamman viltin tai huovan tai mikälie peiton, nyt vain leikkasin ne kahtia ja ompelin leikatun reunan siistiksi. Voila! Valmista tuli!
Ja ilmeisesti mieheni alkaa myös pikkuhiljaa myöntyä tähän romunkeräämiseeni, ja jopa auttaa siinä, sillä hän oli hankkinut äitienpäivälahjaksi minulle ihan superihanan mummofillarin <3
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)






