Näytetään tekstit, joissa on tunniste retro. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste retro. Näytä kaikki tekstit

torstai 1. kesäkuuta 2017

Eteisen uusi kaappilöytö.

Käväsin tuossa eräänä päivänä pyörähtämässä kierrätyskeskuksessa, ja mihin siellä törmäsinkään?












60- luvun liinavatekaappiin ja vielä suht edullisesti verrattuna siihen, kuinka paljon niistä tänä päivänä pyydetään. Oikeastaan ihan vahingossa ja huomaamatta lähdin tekemään kauppoja kaapista ja vasta kun ajelin kotiin päin kaappi kyydissä, ymmärsin ettei sille ole sopivaa paikkaa eikä edes tarvetta.

Muutamaan paikkaan sitä mallailtuani päätin, että eteisessä kenkähyllyn virkaa toimittanut joku-muu-hyllykkö sai väistyä kaapin tieltä.

Kaappi vetää sisäänsä vähän vähemmän kenkiä kuin edellinen ratkaisu, mutta pidän siitä että kengät ovat ovien takana. Koon puolesta kaappi istuu tuohon syvennykseen ihan hyvin, saan edelleen laukut roikkumaan koukuista ja kaapin päälle saa avaimet ja muut asiat säilytykseen.

Bongasin sillä samalla kierrätyskeskusreissulla myös tuollaisen kauniin muotoisen peilin kolmella eurolla. Unohdin vain silloin kaappi hössötyksen keskellä ostaa sen, joten täytyi myöhemmin palata ostamaan peili; Onneksi se oli vielä tallella. Peili on tarkoitus ripustaa seinälle kunhan saan jotain millä ripustaa.

Jostain, en yhtään muista mistä, tarttui mukaan myös tämä näppärä kenkä-kaveri.




Ja hei, kasvihuone projekti eteenee hitaasti mutta varmasti (!), koitan saada jotain yhteenvetoa aikaiseksi lähipäivinä.


maanantai 12. syyskuuta 2016

Habitaren herkkuja.


Wuhuu, pääsinpähän minäkin käymään Habitaressa. Vähän tuli extempore lähtö kun sainkin liput henkilöltä joka ei itse päässytkään. Kävin siis tänä vuonna Habitaressa ensimmäisen kerran, sillä aikaisemmin olen muistaakseni aina ollut töissä.
Tapahtuma oli ihan jees kaikinpuolin, väkeä riitti vielä sunnuntainakin, varsinkaan valokuvauksesta ei tahtonut tulla mitään kun yritti rajata vieraita ihmisiä pois ruudulta. Osa myyjistä alkoi selkeästi olemaan aika väsyneitä monen päivän messuilun jälkeen.
Itselläkin alkoi jaloissa tuntua korkkareilla kävely jo muutaman tunnin jälkeen ja taisi joku osio jäädä käymättäkin kun tuntui ettei pääse enää omin voimin takaisin autolle. Pitäisi varmaan useammin ulkoiluttaa korkkareita...

Ensin kierreltyäni tillbehöri- puolella olin vähän että joo, ihan kivoja juttuja, kunnes löysimme ihanalle Garage- esittelypisteelle. Siis aivan mahtavaa. Todella onnistunut esillepano, täydellisiä tuotteita ja kasveja sekä se lastulevy. Niin hieno.
En tiedä mikä tuossa levyssä on, mutta se kiehtoo joka kerta kun joku on osannut käyttää sitä oikein. Ajattelin nyt ihan tosissaan koittaa sitä myös kotona, saahan sen pois jos siltä tuntuu.








Toinen lempparini iski silmää Habitatin osastolta. Eri materiaalien ja värien käyttö täydellisessä tasapainossa ilman että näyttää sillisalaatilta. Ja se että on niitä värejä.

Toinen missä värejä oli uskallettu käyttää oli tietysti Tikkurilan osasto. Siellä oli myös saatu kiva fiilis luotua väreillä ja erilaisilla materiaaleilla.

Habitat

Tikkurila

Tikkurila
Ideoita tarttui paljon mukaan, materiaa ei niinkään. Plan B:n vanhoista mainoksista tehdyt kyltin olivat hauskoja, ja näitä olisi helppo tehdä itsekin. Ei välttämättä edistä myyntiä tuo "Onko teillä varaa tuhlata?"-kyltti.

Ja kaikkien aikojen joulukuusen(männyn)jalka- keksintö. Miten hieno ja yksinkertainen idea! Ei meillä muutenkaan muisteta joulukuusta kastella, jos joku sitä kastelua miettii.


Plan B



No sitten se Antiikki- puoli. Huh. Astioita vaikka millä mitalla ja oli uutta ja vanhaa ja sitä ja tätä. Ja hinnat olivat tietenkin messuhinnat. Yritin kovasti bongata niitä Pentikin kynttilänjalkoja jotka ovat Facebookissa ihastuttaneet ja vihastuttaneet ihmisiä, mutta harmikseni en nähnyt ainuttakaan. Ilmeisesti nopeammat olivat jo ehtineet apajille.

Muutamia kuvia sain räpsittyä kivoista esillepanoista. Tällä kertaa mukaan ei tarttunut muuta romua kuin hyväkuntoinen vanha matkalaukku, joka tulee käyttöön. Siis ihan matkustelu- käyttöön.












keskiviikko 24. elokuuta 2016

Takkahuone.









Meillä on takkahuone. Se on toiminut lähinnä läpikulkuna takapihalle, imurin säilytyspaikkana, sekä silloin harvoin kun on ollut juhlia tai muuten vaan enemmän porukkaa, olemme istuneet sen kuusipaikkaisen pöydän ääressä. Näihin hetkiin se iso pöytä on korvaamaton (vaikkakin ehkä vähän jo aikansa elänyt...) 
Isännän kehotuksesta ryhdyin vaihtamaan järjestystä sekä kalusteita sellaiseksi, että takkahuoneessa viihtyisi joskus muulloinkin kuin tilanne sitä pakosti vaatii. 
No, tästä selvittiin pienellä vaivalla; Vanha kirjakaappi sekä viiskytluvun (?) pöytä vaihtoivat paikkaa. Pöydän vieressä oli ennen Domus- tuolit, muttei ne ihan sopinut nyt tähän tarkoitukseen, joten hain autotallista siellä vuodenpäivät seisseet nojatuolit nyt vihdoin käyttön. Nyt vain odotellaan talvea ja pakkasia, takkatulen ääressä nautittavia rommitoteja ja glögiä...



 

tiistai 16. helmikuuta 2016

Vähän retro.

Huh heijaa, viikonlopun olin ahkeroimassa "mökillä" ja välillä on töissäkin käytävä, joten näin yö myöhällä saan päivitellä blogia sitten.





Lastenhuone, jolle täytyy keksiä joku järkevä kutsumanimi, on sitä myöden valmis että tapetti takaseinältä puuttuu ja yleensäkkään seinille en ole saanut vielä mitään ripustettua. Tavaroiden paikat varmmasti muotoutuvat pikkuhiljaa ja jatkuva lelukaaos on taattua, kuvatkin piti ottaa nopeasti ennen kuin lapset tulivat kotiin. Tällainen siitä sitten tuli!






Kuvissa huone muuten näyttää aika värikkäältä ja sekamelskalta, vaikka oikeasti tuntuu vielä aika steriililtä? Jännä. 

Suurin osa tekstiileistä oli huoneessa jo aikaisemmin, ja määrittelivät värimaailmaa pitkälti. Turkoosi ja vaaleanpunainen näkyvät vahvasti, nyt pakkaa tuli sekoittamaan viininpunainen vinyylipäällysteinen sohva seitkytluvulta.






Ainut "uusi" hankinta oli senkki telkkarin alle. Sinne sai kivasti lautapelit piiloon ja laatikoihin kaukosäätimet ja muut.
Sohva on ollut varastossamme pari vuotta ja sitä ennen jossain mökin varastossa vuosia, mutta nyt sille löytyi sopiva paikka! 
Muita huonekaluja olen haalinut muualta talosta ja tosiaan jotkut ovat aikaisemminkin olleet tässä huoneessa. 
Tuo itämaistyyppinen matto villamatto löytyi aikaisemmin kirpparilta edullisesti, ihan kiva mielestäni.
Yhdellä seinustalla on leluille tarkoitettu iso avohylly, joka ei välttämättää ole kaunistus, mutta ajaa asiansa säilytystilana. 





Tämä sohvan takana oleva seinä saa päällen vielä tapetin kunhan olen ensin tarkkaan pohtinut minkälaisen tapetin siihen laittaisi. Joku yksinkertainen ja mitäänsanomaton. Graafinen. Mustavalkoinen.  Ykkössuosikki on tällä hetkellä Ferm Livingin Grid-tapetti, koska se sopisi mielestäni täydellisesti (eikö vain?). 


Grid- tapetti. Kuva lainattu netistä.




Tapetointi on onneksi helppo tehdä vain vähän kalusteita siirtämällä sitten kun sen aika on. Vielä olisi toinen lastenhuone kauheine tapetteineen odottamassa, katsotaan jos inspiraatio riittäisi siihen tässä parin viikon sisällä. On se vaan kiva kun on vähän projektia eikä vain tylsää tallaamista. 

"Jos kuitenkin kaikki keskenjääneet projektit laitettais ensin valmiiksi?   No jos ei."